دیالوگ های ماندگار سینمای ایران و جهان
.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران و جهان

 

کیم ( مگی گریس ) : لازم نیست که نگران باشی . . .
برایان ( لیام نیسون ) : انگار به آب بگی خیس نباش !
Taken , Pierre Morel , 2008

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

مایک خطاب به جیمز : گاهی اوقات اونقدر رمانتیکم که فکر میکنم فقط با خودم میتونم ازدواج کنم .
شرکت هیولاها .

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

ویلیام والاس (مل گیبسون ) : سرانجام هممون مرگه . . .
مهم چرا و چطور مردنه . . .

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

ماهایا پطروسیان : اصلا من زنگ میزنم نیروی انتظامی بهشون میگم که شما بی دلیل از ما پول میخاین .
عطاران : منم میگم شما چیکار میکردین !
پطروسیان : چیکار میکردیم ؟
عطاران : حالا دیگه . . .
بابک حمیدیان : ما که کاری نمیکردیم که .
عطاران : ما که بگیم کردین ، دیگه کردین !
اسب حیوان نجیبی ست . عبدالرضا کاهانی

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

دیالوگ ماندگار پسر خاله . . .
:
:
:
:
آدما نباس دوست پیدا کنن ، چون وقتی میرن . . .
وقتی دیگه نمیشه بهشون زنگ بزنی . . .
وقتی نمیتونی درد و دل کنی یاحتی باهاشون شوخی کنی و بخندی .
همه دوستی خلاصه میشه تو عکسهات و خاطراتت .
هی بغض تو گلوت گیر میکنه ، خفه ات میکنه . . .
آدما باس همیشه تنها بمونن !

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

فرانک ( گری کوپر ) : همه چیِ تو عالیُ بدون نقصه . . .
آرین ( آدری هپبورن ) : من خیلی لاغرم ، گوشام یه کم جلو هست ، دندونام کجه و گردنمم زیادی درازه !
فرانک : شاید ، ولی من عاشقِ ترکیبی هستم که همه ی اینا باهم میسازن . . .
Love In The Afternoon-1957
Billy Wilder

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

اِریادنی : چرا خواب دیدن اینقدر برات مهمه ؟
کاب : آخه هنوزم توی خواب من و اون با هم هستیم . . .
INCEPTION

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

فارست گامپ : « با من ازدواج میکنی ؟ من یه همسر خوب میشم جنی . »
جنی : « میشی فارست . »
فارست گامپ : « . . . امّا تو نمیخوای با من ازدواج کنی . »
جنی : « تو نباید با من ازدواج کنی . »
فارست گامپ : « چرا منو دوست نداری جنی . . . ؟ من آدم با هوشی نیستم ، امّا میدونم عشق چیه . »
Film Title : Forrest Gump – 1994

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

گشت ارشاد، دیالوگ حمید فرخ نژاد، دیالوگ سعید سهیلی

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

هربچه گربه ای نهایتا بزرگ میشه ، اونا در ابتدا بی خطر به نظر میرسن . کوچک ، آروم ، شیر خودشون رو می خورن . اما موقعی پنجه هاشون بزرگ بشه چنگ میزنن . بعضی موقع ها دست اون کسی که داره بهشون غذا میده . برای کسانی مثل من که میخوان به بالای زنجیره غذایی برسن هیچ رحم و مروتی وجود نداره !!
فقط یه قانون هست : شکار می کنی یا شکار میشی !!!
فرانک آندروود ( کوین اسپیسی )
سریال House Of Cards ، فصل دوم قسمت اول

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

خسرو شکیبایی : مردم منو می دیدن میگفتن مخش تکون خورده . ولی من به مامانم می گفتم من دلم تکون خورده نه مخم . مادرم می گفت گور بابا مخ تو دلت قد صدتا مخ می ارزه ، به خدا گفت ، به همین زمین قسم گفت . . .
اندیشه فولادوند : مادرت نپرسید عاشق کی شدی ؟ نپرسید اسمش چیه ؟
خسرو شکیبایی : مادرا که از آدم چیزی نمی پرسن . همه چیو خودشون می دونن . . .
ستاره بود – ۱۳۸۴

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

باب اسفنجی : من زشتم و به هیچ دردی نمیخورم !
پاتریک : چرا بدرد میخوری ، باعث میشی بقیه نسبت به
خودشون حس بهتری داشته باشن !!

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

تام به سیگار های روی میز اشاره میکند
تام : اینا سیگارای توئه ؟
جیمی : نه ؛ نه . من که اومدم همینجا بود. تو که سیگار نمیکشی ؛ میکشی ؟!
تام : نه بابا ترک کردم
جیمی : منم همینطور
تام : دیگه بسه .
جیمی : بس بود دیگه . بیست و پنج سال کشیدیم دیگه .
تام : تموم شد .
جیمی : الان دیگه انرژی دارم .
تام : اوه . من که خیلی حالم خوبه
جیمی : پسر از وقتی که ترک کردم . . .
یعنی همه چی . . .
تام : آره تمرکز داری .
جیمی : هدف تو چنگته. متوجهی ؟
تام : منم همین طور
جیمی : متاسفم واسه بدبخت هایی که هنوز کام میگیرن ؛ میفهمی ؟اراده ندارن
تام : اراده ندارن ؛ عین پستونک . میدونی ؛قشنگیِ ترک کردنش به اینِ که الان که ترک کردم میتونم یکی بکشم چون ترک کردم.میدونی مثل طلا جواهر میمونه؛میدونی یعنی واقعا . . .
دیگه راستشو بخوای اصلا تو نمیدم .
تام یک سیگار روشن میکند
تام : میخوای تو هم یکی با من بکشی ؟
جیمی : خب آره . ترک کردم دیگه . یعنی . . .
تام : آره
جیمی : باشه باشه
تام : حالا که ترک کردی میتونی یکی بکشی
جیمی : آره .
جیمی مشغول سیگار کشیدن میشود
جیمی :هی پسر مرسی !
تام : گرفتی چی میگم ؟ حالا که ترک کردیم . . .
جیمی : قهوه و سیگار پسر . ترکیب خوبیه
تام : حرف نداره . میدونی نسلِ ما نسل قهوه و سیگاره فکرشو که میکنم .
Coffee and Cigarettes

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

آلفردو : تو هر روزت رو داری اینجا زندگی میکنی. فکر میکنی اینجا مرکز دنیاست .  تو فکر میکنی که هیچ چیز قرار نیست عوض شه. وقتی که برای یکی دو سال از اینجا بری ٬
موقع برگشت می بینی همه چیز عوض شده . چیزی که به دنبالش آمدی نیست . چیزی که مال تو بوده رفته . تو باید برای مدت زیادی از اینجا دور بشی . . . برای سال ها. قبل از اینکه برگردی و بتونی عزیزانت رو پیدا کنی. زادگاهت رو . اما حالا این امکان برات وجود نداره. حالا تو از من هم نابینا تری .
سالواتوره : کی اینارو گفته ؟ گری کوپر؟ جیمز استوارت ؟ هنری فاندا ؟ کی ؟
آلفردو: نه توتو! هیچکس اینارو نگفته. اینبار٬ اینارو خودم گفتم. زندگی مثل فیلم ها نیست .
زندگی . . . خیلی دشوارتره .
سینما پارادیزو

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

Manny : ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻣﺮﺩﻭﻧﻪ ﺣﺮﻑ ﻧﻤﯿﺰﻧﻦ . . .
ﺍﻭﻧﺎﻓﻘﻂ ﯾﻪ ﻣﺸﺖ ﻣﯿﺰﻧﻦ ﺑﻪ ﺷﻮﻧﻪ ی ﺍﻭﻥ ﯾﮑﯽ . . .
ومیگن ” هی !! بیخیال رفیق ”
Ellie : ﭼﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺍﺣﻤﻘﺎﻧﻪ ﺍﯼ . . . !
Manny : ﺑﺮﺍﯼ ﺯن ها ﺁﺭﻩ . . .
ﺍﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻫﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺷﺶ ﻣﺎﻩ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﻣﯿﻤﻮﻧﻪ . . . !
Ice Age 2

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

ناتالی : آخرین چیزی که یادت میاد چیه ؟
لنی : همسرم
ناتالی : چه زیبا
لنی : داشت می‌مرد .
ممنتو ـ کریستوفر نولان

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

نتلی ( آنا کندریک ) : چه جوری تا حالا حتی به ذهنتم نرسیده که با کسی بخوای آینده ای داشته باشی ؟
رایان ( جورج کلونی ) : ساده است،  اون لحظه رو می شناسی که تو چشم یکی نگاه می کنی و احساس می کنی اونم به روحت خیره شده و دنیا همه یه لحظه ساکت و آروم می شه ؟
نتلی : آره
رایان : خُب . من نداشتمش . . .

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

هرگز کسی را تحقیر نکنید ،
هرگز کسی را آزار ندهید ،
شاید امروز قدرتمند باشید، اما یادتان باشد که زمان از شما قدرتمندتر است ،
شرایط در هر موقعی می‌تواند تغییر کند . . .
” دنیا دار مکافات است ”
نیکولاس کیج ©

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

باب اسفنجی :
وقتی من نیستم معمولا تو چی کار می‌کنی ؟
پاتریک :
صبر می‌کنم تا تو برگردی . . .

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگار

 

- من باهاش تموم کردم ، دیگه اسمشو نیار!
- تو هنوز باهاش تموم نکردی
- چرا ، الان نُه روزه که باهاش تموم کردم
- تا وقتی بدونی چند روزه باهاش تموم کردی ، یعنی تموم نکردی !
” درهای کشویی ”
کارگردان : پیتر هاویت

 

دیالوگ های ماندگار سینمای ایران,دیالوگ های ماندگارً




:: موضوعات مرتبط: مطالب جالب و مفید , ,
:: برچسب‌ها: دیالوگ های ماندگار سینمای ایران و جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 5170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تهرانی
ت : پنج شنبه 20 شهريور 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی